سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش مناسب برای حمل بارهایی با وزن کم

حمل بارهایی با وزن کم

در بسیاری از مواقع افراد تصور می‌کنند که در صورت حمل بارهای سبک نیازی نیست تا موارد ایمنی را رعایت کنند و می‌توانند حمل بارهایی با وزن کم را به هر صورت انجام دهند. اما این یک تصور اشتباه است و اگر با روش نادرست اقدام به بلند کردن بار کنید، امکان آسیب به بدن شما وجود خواهد داشت.
در برخی از مواقع و زمان بلند کردن یک شیء کوچک، کمر دچار گرفتگی می‌شود. در خیلی از مواقع، اندازه و وزن بار تاثیری در گرفتگی کمر ندارد و طرز خم شدن مهم است. تا جای ممکن باید برای بلند کردن اشیاء با خم کردن زانوها این کار را انجام داد و کمر را خم نکرد. این خم شدن کمر در صورتی که زاویه‌دار باشد، امکان گرفتگی در کمر وجود خواهد داشت.
شما می‌توانید از وسایل کمک بگیرید تا حمل بارهایی با وزن کم راحت‌تر انجام شود که یکی از این وسایل، دستگیره حمل بار است. این دستگیره‌ها به شما کمک می‌کنند تا دستگیره کیسه‌های خرید را داخل آن قرار دهید و به راحتی چندین کیسه خرید را حمل کنید. دستگیره حمل بار تحمل بالایی دارد و به راحتی تا وزن 10 کیلوگرم را می‌توان با آن جابجا کرد. مواد به کار رفته در ساخت این دستگیره‌ها از نوع مقاوم هستند و می‌توانید از آنها در مدتی طولانی استفاده کنید.

حمل بارهایی با وزن کم در زمان خرید

یکی از مواقعی که افراد حمل بارهایی با وزن کم را به روشی غیر استاندارد انجام می‌دهند، در زمان خرید است. در بسیاری از مواقع، در زمان خرید مجبور به طی کردن مسافت زیادی به صورت پیاده هستید. اگر در این پیاده‌روی مجبور باشید که کیسه خریدی را هم با خود حمل کنید، به خاطر حمل در مدت زیاد، امکان آسیب به بدن وجود خواهد داشت. خیلی از مواقع که به مدت زیاد پیاده‌روی می‌کنید، پاها و کمر خسته می‌شوند، حالا اگر حتی یک بار کوچک را هم حمل کنید، این خستگی بیشتر خواهد بود.
بعضی وقت‌ها شما خریدهای زیادی انجام می‌دهید و باید تا خانه و یا محل پارک خودرو، این کیسه‌های خرید را با دست حمل کنید. در این مواقع همیشه بارها را بین دو دست خود تقسیم کنید. با تقسیم کردن بارها بین دو دست، از فشار جانبی به کمر و ستون مهره‌ها کاسته خواهد شد. هر قدر که در یک سمت بدن بار بیشتری باشد بدن با خم شدن در جهت مخالف سعی در جبران نامتعادل شدن وزن می‌کند که اگر این وضعیت مدت زیادی طول بکشد، باعث ناراحتی در ناحیه کمر خواهد شد.
همیشه اگر تصمیم به حمل بیش از یک کیسه خرید را دارید، آنها را بین دو دست خود تقسیم کنید. حمل بارهایی با وزن کم هم می‌تواند به بدن شما آسیب برساند، اما اگر شما نکات ایمنی را رعایت کنید حتی اگر بارهایی با وزن بالایی را هم حمل کنید، آسیبی به بدن شما نمی‌رسد.
زمانی که باید باری را در مسافت زیادی حمل کنید، بعد از طی کردن مسافتی، آنها را زمین بگذارید و بعد از مدتی استراحت، به مسیر خود ادامه دهید. زمین گذاشتن بار به بدن کمک می‌کند با دفع مواد شیمیایی ایجاد شده در ماهیچه‌ها توانایی خود را برای ادامه مسیر به دست آورد. البته اگر با یک دست بار بیشتری را حمل می‌کنید، بعد از استراحت سعی کنید بار سنگین‌تر را با دست دیگر حمل کنید و این کار را تکرار کنید. این کار باعث می‌شود تا ماهیچه‌ها بتوانند انرژی کافی برای ادامه مسیر را داشته باشند.
کیهان ارائه دهنده دستگیره حمل بار برای جابجایی کیسه‌های خرید بوده و می‌توانید این دستگیره‌ها را به صورت آنلاین سفارش دهید و در زمان خرید از آنها استفاده کنید.