سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با رعایت نکات ایمنی حمل بار آسان را تجربه کنید

در هر کاری رعایت کردن نکات ایمنی در صحیح انجام شدن آن و جلوگیری از آسیب کمک می‌کند. اگر موارد و نکاتی کوچک را رعایت کنید، حمل بار آسان خواهد بود. در بسیاری از مواقع مخصوصا زمانی که به خرید می‌روید، اندک اندک وزن باری که باید حمل کنید اضافه می‌شود. در عین حالی که مجبور به حمل بار سنگین وزنی هستید، مسافت زیادی را هم باید طی کنید، این کار به خستگی در ستون مهره‌ها منجر خواهد شد.
اگر هر کاری به صورت اصولی و به طرز صحیح انجام شود، احتمال آسیب به بدن به طرز قابل توجهی کم می‌شود. همیشه در زمانی که به خرید می‌روید و یا مجبور به حمل بار هستید، در فواصل مشخصی، بار را زمین بگذارید و به خودتان استراحت دهید. این کار باعث خواهد شد تا ماهیچه‌ها، مواد زائد ایجاد شده در اثر حمل بار را بتوانند از خود دفع کنند و بتوانند برای ادامه مسیر، آمادگی لازم را به دست آورند. حمل بار آسان خواهد بود، به شرطی که تمامی نکات را رعایت کنید.

رعایت نکات ایمنی حمل بار آسان

حمل بار آسان و با ایمنی بالا

اولین چیزی که در زمان حمل بار باید رعایت کنید، دانستن وزن آن بار است. بارهایی که وزنی بیشتر از تحمل شما دارند را به تنهایی بلند نکنید. در ابتدا وزن بار را به دست آورید، اگر وزن زیادی دارد از افراد دیگری برای حرکت دادن آن کمک بگیرید. سعی کنید به جز تعداد مورد نیاز از یک نفر برای هماهنگی بین افراد کمک بگیرید.
مسیر حرکت را از وجود موانع خالی کنید. در بسیاری از اوقات، موانعی که در سر راه قرار دارند، باعث حادثه می‌شوند. اگر پای کسی که باری را حمل می‌کند به مانعی برخورد کند، باعث به هم خوردن تعادل فرد شده و علاوه بر این که احتمال به زمین افتادن بار وجود دارد، امکان آسیب به شخصی که بار را حمل می‌کند هم زیاد خواهد بود. یکی از جاهایی که فشار زیادی را باید تحمل کند و در زمان شرایط نامساعد احتمال آسیب به آن بالا است، ستون مهره‌ها و دیسک بین مهره‌ها است.
بیشترین آسیب به کمر در زمان بلند کردن بار خواهد بود. اگر برای بلند کردن بار کمر خود را خم کنید حتی اگر بخواهید بار سبکی را از زمین بلند کنید، فشار زیادی به ستون مهره‌ها وارد خواهد آمد. برای بلند کردن بار زانوهای خود را خم کنید، با این کار حمل بار آسان خواهد بود. برای این که بتوانید کمر خود را صاف نگه دارید، به روبرو نگاه کنید، این کار باعث خواهد شد تا کمر شما در وضعیت درستی قرار بگیرد.
زمانی که می‌خواهید بار را زمین بگذارید هم با خم کردن زانو این کار را انجام دهید. در هر شرایطی، خم کردن کمر برای بلند کردن و یا زمین گذاشتن بار، کار اشتباهی خواهد بود. اگر می‌خواهید بار را بر روی سطحی قرار دهید که از زمین بلندتر است، ابتدا گوشه آن را بر روی سطح قرار دهید و بعد از آن، با حل دادن بار آن را بر روی سطح قرار دهید. حتی اگر بار نسبتا سنگینی را می‌خواهید جابجا کنید از افراد دیگری کمک بگیرید.
اگر امکان استفاده از ابزار وجود دارد، زمانی که می‌خواهید باری را بلند کنید با استفاده از آن این کار را انجام دهید. یکی دیگر از مواردی که در زمان حمل بار باید رعایت کنید، در صورت امکان، باری را که می‌خواهید حمل کنید بین دو دست خود تقسیم کنید تا فشار وارده به کمر فقط در یک سمت نباشد. اگر باری را با یک دست خود حمل کنید، کمر برای تعادل به سمت مقابل خم خواهد شد که احتمال آسیب دیدن به آن بالا خواهد رفت.