سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از دستهایتان در برابر بریدگی و بارهای سنگین حفاظت کنید

حمل بار آسان

معمولا مردم از دست‌های خود در برابر اشیاء تیز و بارهای سنگین مراقبت نمی‌کنند و بدون توجه به موارد ایمنی اقدام به بلند کردن اشیاء سنگین کرده و یا در هنگام انجام کارهای روزانه بدون توجه اشیاء برنده را لمس می‌کنند. در این مقاله کیهان به موارد پیشگیری از آسیب‌های وارده به دست آورده شده است که برای حمل بار آسان  و جابجایی اشیا لازم است بدانید.

 

موارد احتیاطی در هنگام بلند کردن بارهای سنگین

1. حمل مواد غذایی سنگین در هنگام حمل کیسه‌های پلاستیکی متعدد با هم یک چالش برای انگشتان، مچ دست‌ها و آرنج‌های افراد ایجاد می‌کند. خریداران اغلب به طور ناشیانه، به مفاصل انگشت ظریف خود فشار وارد کرده و چند کیسه خرید را با یک دست بلند می‌کنند. اگر می‌خواهید از پلاستیک استفاده کنید، هر بار یک کیسه را در هر دست حمل کنید.
در واقع بهتر است که از کیسه‌های کاغذی به جای پلاستیکی استفاده کنید و از فروشنده بخواهید آنها را در دو کیسه قرار دهد و با استفاده از دستگیره حمل بار و با هر دو دست به جای گرفتن آنها با انگشتان خود کیسه‌ها را حمل کنید. هنگام خرید خواربار، از یک چرخ دستی به جای یک سبد کوچک استفاده کنید، درک وزن سبد خرید دشوار است. یک گالن شیر بزرگ در حدود سه و نیم کیلوگرم وزن دارد. برداشتن آن از یخچال تنها با نوک انگشتان می‌تواند گشتاور ایجاد کرده و به مفاصل فشار وارد شود. همیشه از دو دست برای بلند کردن گالن، کوزه و بطری‌های سنگین استفاده کنید.
2. درباره مشکلات دست از پزشکان و درمانگران دست سوال کنید که چه چیزی خطرناک‌ترین کار ممکن برای آسیب رساندن به دست در طول آماده‌سازی غذا است و بسیاری از آنها می‌گویند، حمل مواد غذایی! هزاران نفر از مردم هر ساله در اتاق اورژانس برای آسیب‌های وارده در هنگام حمل بارهای سنگین مراجعه می‌کنند. طبق اظهارات اداره خدمات اورژانس در بیمارستان‌ها، بزرگ‌ترین آسیب به دست کم گزارش شده از حمل بارهای سنگین در هنگام خرید است. برخی از این صدمات به حدی شدید هستند که به جراحی دست و ماه‌ها درمان نیاز دارند تا حرکت عادی و عملکرد مطلوب را به دست آورند.
حمل بار و مواد غذایی سنگین از فروشگاه به خانه می‌تواند یکی از کارهایی باشد که آسیب‌های زیادی به دست و ستون مهره‌ها وارد کند. اگر می‌خواهید خرید زیادی را انجام دهید، حتما از چرخ دستی استفاده کنید تا مجبور به حمل بارهای سنگین با دست‌های خود نشوید. استفاده از چرخ دستی باعث می‌شود شما احتیاجی به تحمل وزن زیادی را نداشته باشید و باید فقط آن را بکشید. از طرف دیگر اگر مجبور به حمل چند کیسه خرید باشید دستگیره حمل بار بهترین گزینه خواهد بود.
3. یک کار مضر دیگر برای دست‌ها، شستن ظروف است. ما مردم را هر روز می‌بینیم که چاقو و ابزار تیز را در آب قرار می‌دهند و سپس کورکورانه برای پیدا کردن آنها، جستجو می‌کنند. بسیاری از این زخم‌ها، تاندون‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و به جراحی و توان‌بخشی نیاز دارند. مراقب لیوان‌های نوشیدنی و دیگر اقلام شیشه‌ای در هنگام شستن ظروف باشید. یک آسیب معمولی که در کلینیک‌های مربوط به دست گزارش شده، بریدن بالای بند انگشتان ناشی از شستن لیوان‌ها و پارگی در رگ هستند. اگر دست خود را در داخل یک لیوان تنگ با اسفنج قرار دهید و اسفنج را فشار دهید، فشار دست شما ممکن است شیشه را خرد کند و باعث بریدن دست شما شود. یک اسفنج را بردارید و به جای دست آن را در داخل لیوان قرار دهید.
4. مطالعه و خواندن کتاب برای یک دوره زمانی طولانی، چه در هنگام تحلیل گزارش‌ها و چه زمانی که در خانه رمان مورد علاقه تان را می‌خوانید، کتاب را با یک دست نگه داشته و دست دیگر را در پشت کتاب نگه دارید. حتی بهتر، کتاب را روی یک میز یا سطح متمایل قرار دهید تا فقط گوشه‌های کتاب را بگیرید. ورق زدن مرتب صفحات باعث بدتر شدن فشار به تاندون‌ها و مچ دست می‌شود. همچنین هنگام باز کردن بسته‌ها و یا پاره کردن کیسه غلات و یا درب جعبه‌ها، فشار زیادی به دست وارد می‌شود. هر چیزی که بسته بندی و آب‌بندی شود می‌تواند برای انگشتان مشکل ایجاد کند. مواظب باشید و از قیچی و یا ابزارهای دیگر برای این فعالیت‌ها استفاده کنید.
5. زخم‌های کوچک زخم‌هایی هستند که برخی از بدترین صدمات ناشی از آسیب‌های دستی را می‌توانند ایجاد کنند. زخم‌هایی که با یک تکه کاغذ ساده یا خار ایجاد شده‌اند و درمان نشده‌اند. زخم‌های کوچک می‌توانند میکروب‌های بد را وارد پوست کنند که به عفونت‌های خطرناک منجر می‌شوند. بعد از هر نوع آسیب به دست‌ها، آنها را به طور کامل با آب و صابون بشویید، به خصوص وقتی که به پوست نفوذ کرده باشد. مهم است که حتی کوچک‌ترین جراحات را کنترل کنید تا از تبدیل آنها به مشکلات بزرگ‌تر جلوگیری شود. اگر یک ناحیه قرمزی اطراف زخم دیده می‌شود، به دنبال مشاوره پزشکی باشید.