سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین راه برای حمل و جابجایی اجسام سنگین چیست؟

حمل بار آسان

جابجا کردن اجسام سنگین یک مشکل بزرگ است، مخصوصا زمانی که حرف از خرید مقدار زیادی وسایل در میان باشد و شما مجبور باشید مسافت زیادی را با این اجسام سنگین طی کنید. اگر فردی را برای کمک در اختیار ندارید، پس به ابزاری مخصوص برای حمل بار نیاز پیدا خواهید کرد و بهترین وسیله برای این کار دستگیره حمل بار خواهد بود. دستگیره حمل بار حمل کیسه‌های خرید را برای شما آسان خواهد کرد و از آسیب به بدن خواهد کاست.

 

حمل اجسام سنگین با چرخ دستی

اگرچه بعضی از افراد دو اصطلاح “چرخ دستی” و “بارکش” را به جای همدیگر به کار می‌برند، در اینجا تنها چرخ دستی می‌تواند در جابجایی اجسام سنگین از پله‌ها به شما کمک کند. بارکش‌ها معمولا برای جابجایی اجسام بر روی سطوح صاف مورد استفاده قرار می‌گیرند. چرخ‌های دستی دارای چرخ و یک سطح پهن به همراه دسته هستند. زمانی که از بغل به آنها نگاه می‌کنید، معمولا به شکل L به نظر می‌آیند.

روش استفاده از چرخ دستی

  • سطح زیرین چرخ دستی را زیر جسم مورد نظر قرار دهید.
  • جسم را به شیوه‌ای ایمن به تکیه گاه چرخ دستی ببندید.
  • دسته را محکم گرفته و آن را به سمت خود بکشید تا وسیله مورد نظر به خوبی بر روی آن قرار گیرد.
  • در هنگام بالا رفتن از پله‌ها به سمت عقب حرکت کنید و چرخ دستی را پله پله بالا ببرید.
  • در هنگام پایین رفتن از پله‌ها به سمت جلو حرکت کنید و بر روی هر پله چرخ دستی را کمی خم کنید.

برای حمل بار آسان در مسافت‌های طولانی چرخ دستی یک وسیله ایده‌آل خواهد بود و کمترین آسیب را به بدن می‌رساند. چرخ دستی وزن بار را تحمل کرده و شما فقط باید آن را به سمت مورد نظر خود بکشید. برای تعداد زیاد کیسه‌های خرید (مخصوصا میوه‌جات) چرخ دستی خرید یکی از کارآمدترین وسیله‌های حمل بار است.

استفاده از دستگیره حمل بار برای جابجایی

اگر می‌خواهید تنها یک شیء یا کیسه خرید را جابجا کنید و وزن آن تا حدودی سنگین است، حتی با استفاده از یک دستگیره حمل بار نیز می‌توانید آن را حمل کنید. شاید کمتر از هر چیزی به آنها توجه شود، اما دستگیره حمل بار به شما اجازه می‌دهد اجسام سنگین و کیسه‌های خرید را به محل مورد نظر خود حمل کنید. دستگیره حمل بار مانع پاره شدن دسته کیسه‌های خرید شده و به دستان شما هم فشار زیادی وارد نمی‌کند. در زمان حمل، هرگز به مدت طولانی اجسام سنگین را با یک دست خود نگیرید و بطور پیوسته به راه خود ادامه ندهید. اگر مجبور به حمل اجسام سنگین شدید در فواصل کوتاهی دست خود را عوض کنید تا از فشار یکنواخت بر روی ستون مهره‌ها بکاهید. از طرف دیگر بعد از طی کردن مسافت کوتاهی آن را زمین بگذارید و کمی استراحت کنید تا اندکی از خستگی ماهیچه‌ها کاسته شود.

حمل بارهای سنگین با دو دست

در صورت امکان بارهای سنگین را با دو دست خود حمل کنید تا تعادل برقرار شود. هیچگاه چند کیسه خرید و دیگر اجسام سنگین را تنها با یک دست حمل نکنید، این کار فشار زیادی را به بدن وارد خواهد کرد. اگر مجبور به حمل چند کیسه خرید هستید، با توجه به وزن آنها و حجمی که دارند، بارها را بین دو دست خود تقسیم کنید. استفاده از دستگیره حمل بار به میزان قابل توجهی از فشار وارد شده به مچ دست را کاهش خواهد داد و خستگی کمتری را احساس می‌کنید. طراحی این دستگیره‌های حمل بار به گونه‌ای است که متناسب با ساختار دست بوده و فشار را به طور مساوی بر روی دستگیره تقسیم می‌کند که احساس خستگی و درد در دستان را در زمان حمل اجسام سنگین کمتر خواهد کرد.