سفارش تبلیغ
صبا ویژن

4 راه برای حمل کیسه خرید بدون آسیب دیدن کمر

حمل بار آسان

 

نه تنها اندازه و وزن، بلکه چگونگی و محل حمل کیسه خرید شما می‌تواند باعث ایجاد فشار و درد در کمر شما شود. با استفاده از دستگیره حمل بار و با رعایت این چهار نکته ساده، از آسیب دیدن کمر خود جلوگیری کنید. با انجام ورزش و تقویت بنیه و ماهیچه‌های خود، کمردرد کمتر به سراغ شما خواهد آمد.حمل بار آسان با رعایت کردن نکات کوچک در زمان حمل کیسه‌های سنگین و استفاده از دستگیره حمل بار انجام می شود و در نتیجه فشار کمتری به ستون فقرات شما وارد خواهد آمد و به کمر شما آسیب نخواهد رسید.یکی از مواردی که باید رعایت کنید طرز صحیح بلند کردن کیسه‌های خرید است، هیچ وقت با خم کردن کمر خود آنها را از زمین بلند نکنید و این کار را بعد از خم کردن زانوها و مطمئن بودن از حالت صحیح کمر که بهترین حالت قرار گرفتن ستون مهره‌ها در حالت طبیعی و به صورت صاف است، از زمین بلند کنید. کیسه‌های خرید را در مسافت‌های طولانی بدون توقف جابجا نکنید که به کمر شما آسیب خواهد رساند.

 

1- جهت گرفتن کیسه خرید را تغییر دهید

همواره حمل کیسه خرید در یک طرف می‌تواند عضلات شما را تحت فشار قرار دهد و به طور دائمی بدن شما را آزار دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، طبق گفته Scott Bautch یک فیزوتراپ در وایاوو WI، هر چند دقیقه یکبار محل آن را تغییر دهید. با این کار عضلات شما استراحت کرده و فشار زیادی به آنها وارد نخواهد شد. با تغییر دادن کیسه خرید عضلات بطور دائم تحت فشار قرار نمی‌گیرند، با خسته شدن عضلات کارآیی آنها کم شده و وزن بار که حمل می‌کنیم تاثیر زیادی بر روی ستون مهره‌ها خواهد گذاشت.

2- از اعمال بار اضافی بر روی آرنج خود اجتناب کنید

کیسه خرید خود را با استفاده از دستگیره حمل بار حمل کنید و همه آنها را از دست خود آویزان نکنید. به این ترتیب شما از آسیب‌های مربوط به آرنج مانند تاندون‌ها جلوگیری می‌کنید. همچنین، بهتر است از دو کیسه کوچک به جای یک کیسه سنگین استفاده کنید. با تقسیم بار، ستون فقرات در حالت صحیح قرار خواهد گرفت و فشارهای جانبی کمتری به آن وارد خواهد آمد.

3- تصور کنید که در حال انجام ورزش هستید

یک جراح ارتوپدی در پیتزبورگ می‌گوید: “عضلات شکم خود را درگیر کنید” (مانند اینکه شما شلوار تنگ به تن دارید)، وزن خود را بیشتر بر روی پاها و شانه‌هایتان وارد کنید. سعی کنید کمی دست خود را خم کنید تا وزن بار را عضلات تحمل کنند.

4- کیسه خود را به صورت مورب حمل کنید.

وزن یک کیسه خرید سنگین را بر روی بدن خود توزیع کنید و آن را به گونه‌ای حمل کنید تا میزان نوسانات آن را به حداقل برسانید. Matthew Cunningham، متخصص مراقبت از ستون فقرات در نیویورک، می‌گوید: این حالت اجازه می‌دهد تا عضلات بدن شما بتواند بار بیشتری را حمل کند، به این ترتیب کمر شما کمتر خسته می‌شود.