سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توصیههایی برای جابجایی اثاثیه سنگین در اسباب کشی – بخش یک

فشار و اضطراب برنامه‌ریزی و اجرای یک اسباب کشی می‌تواند آزار دهنده باشد. یکی از سخت‌ترین وظایف طی یک اسباب کشی بسته‌بندی و حمل و نقل درست اثاثیه سنگین است. اثاثیه، لوازم و وسایل الکترونیکی ما تنها برخی از ارزشمندترین دارایی‌های ما نیستند، بلکه سنگین‌ترین وسایل ما هم هستند. در زیر توصیه‌هایی در مورد این که چگونه به راحتی و با ایمن بیشتر وسایل سنگین خود را جابجا کنید، آورده شده است. با رعایت این نکات ایمنی، حمل بار آسان را تجربه خواهید کرد.

حمل بار آسان

 

اصول اولیه حمل اثاثیه سنگین با در اسباب کشی

از افراد دیگر کمک بگیرید. این کمک گرفتن راهی موثر برای حمل اسباب اثاثیه سنگین است. با این حال، اگر کسی در اطراف برای کمک به شما نیست، وقتی شما برای اسباب کشی برنامه‌ریزی می‌کنید، دوستان یک دارایی فوق‌العاده هستند. با دوستان خود تماس بگیرید تا به شما کمک کنند. شما می‌توانید  با کمک گرفتن از دوستانتان از آسیب به وسایل منزل و یا بروز خسارت در هنگام حرکت دادن آنها  جلوگیری کنید.
قبل اسباب کشی حتما یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. مطمئن شوید مسیری که در آن حرکت خواهید کرد واضح و عاری از موانع باشد. همچنین هر ورودی، راهروها و یا فضاهای بسته را اندازه گیری کنید تا اطمینان حاصل شود که مناسب وسایل شما خواهند بود.
در اسباب کشی با دقت اجسام را بلند کنید. زمانی که اجسام سنگین را بلند می‌کنید، وزن شیء را امتحان کنید و با دقت یک گوشه آن را از زمین بلند کنید. سعی نکنید چیزی بیش از حد و سنگین‌تر از توان خود حمل کنید. از یکی دو دوست کمک بگیرید و هنگام بلند کردن یک مورد و یا قرار دادن آن در جای خود، به زانو خم شوید و کمر را خم نکنید و صاف و راست بایستید. در هنگام حمل، اجسام سنگین را به بدن خود نزدیک نگه دارید.
در صورت امکان، سبک‌تر کردن یک مورد بزرگ آسان‌تر است. با این روش، شما کنترل بیشتری نسبت به مسیری که در حال حرکت با آن کالای سنگین هستید، دارید. برای هل دادن یک مورد بزرگ، به جلو خم شوید و از قدرت در پاهایتان استفاده کنید تا آن را حرکت دهید.

جابه‌جا کردن اسباب و اثاثه سنگین

تا حد امکان آن را سبک‌تر کنید. هر یک از کشوها، قفسه‌ها و محتویات دیگر را قبل از تلاش برای جابجا کردن اسباب و اثاثیه خالی کنید. این باعث می‌شود که موارد سنگین سبک‌تر شده و راحت‌تر حمل شوند. همچنین از افتادن آنها در اطراف و آسیب زدن به مبل و دیگر اسباب و اثاثیه طی این حرکت جلوگیری خواهید کرد. اگر یک قفسه کتاب از هم جدا می‌شود، بهترین کار این است که آن را از هم جدا کرده و به قطعات کوچک تبدیل کنید. اگر این طور است، دقت کنید که پیچ و مهره و دیگر متعلقات را در مکانی امن نگهدارید.
از پوشش‌های حمل مبل استفاده کنید. این پوشش‌ها را می توان از اغلب فروشگاه‌ها تهیه کرد و برای حفاظت از اسباب و اثاثیه شما در هنگام حمل و نقل ضروری خواهند بود. پایه‌های مبل را به وسیله پارچه پوشش دهید. در حالی که پارچه حفاظت بیشتری ارائه می‌دهد، کاغذ ارزان‌تر بوده و برای وسایل کوچک‌تر مانند قهوه ساز و یا مایکروویو مفید است.
در ابتدای اسباب کشی موارد کوچک‌تر را انتقال دهید و بعد از آن به سراغ اسباب و اثاثیه سنگین بروید. با این کار محیط اطراف بازتر شده و امکان جابجایی آسان‌تر می‌شود و از برخورد وسایل سنگین و بزرگ با دیگر وسایل جلوگیری خواهد شد.
پارچه، روزنامه‌های قدیمی و یا ورق پلاستیکی یا مقوا هم می‌توانند در این مواقع استفاده شوند و برای محافظت از اثاثیه به دور آنها بپیچید. استفاده از پوشش باعث خواهد شد اسباب و اثاثیه و کف خانه آسیب و خراش نبینند.

وسایل سنگین را برای حرکت آماده کنید

قبل از شروع اسباب کشی لوازم را آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که همه قفسه‌ها، کشوها و محتویات را جدا کنید. یخچال و فریزر را 24 ساعت قبل از موعد مقرر خاموش کرده و خطوط آب را از ماشین لباس‌شویی جدا کرده و آب داخل آن را تخلیه کنید. سیم برق را به پشت دستگاه بچسبانید تا آن را از مسیر حرکت دور نگه دارید.
نکته: همیشه دفترچه راهنما را برای هر دستورالعمل خاص برای حرکت این گونه از وسایل بخوانید.
از تسمه برای حرکت یخچال استفاده کنید. یخچال و فریزر را نمی توان به صورت خوابیده قرار داد زیرا روغن از کمپرسور می‌تواند به لوله‌های خنک کننده جریان یابد و آنها را مسدود کند. برای جلوگیری از خراب شدن یخچال، یک پتو می‌تواند به شما کمک کند که لوازم سنگین را بدون آسیب حرکت دهید. شما به سادگی یک پتو را در زیر یک طرف دستگاه قرار داده و آن را با استفاده از تسمه‌ها منتقل کنید. در هنگام حرکت، پای خود را در کنار آن قرار دهید و آن را به سمت خود متمایل کنید.
داشتن دوستانی برای کمک به شما در هنگام اسباب کشی مفید است. هنگامی که وسایل را به پایین منتقل می‌کنید، بهتر است ابتدا به پایین بروید و به آرامی آن را به سمت پایین حرکت دهید.