سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 روش برای بلند کردن اجسام سنگین بدون آسیب رساندن به کمر

حمل بار اسان

دلایل زیادی وجود دارد که شما باید تکنیک‌های مناسب بلند کردن اجسام را تمرین کنید. نه تنها فرم مناسب، بلکه باید عضلات مربوطه را تقویت کنید، این اقدامات احتمال بروز صدمات کوتاه مدت و بلند مدت را نیز کاهش می‌دهد. اگر شما وزنه بردار هستید، تمرینات قدرتی انجام می‌دهید یا اشیاء سنگین را در محل کار خود حمل می‌کنید، فرم مناسب برای سلامتی کلی شما بسیار مهم است. فرم بد و نامناسب در هنگام بلند کردن اشیاء می‌تواند موجب آسیب رساندن به عضلات، مشکلات جدی در کمر، درد مفاصل و موارد دیگر شود. بهبود این صدمات می‌تواند هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد. یکی از علل اصلی کمر درد، ایجاد کشش و فشار به قسمت پایینی کمر است. این علت اکثر کمر دردهایی است که افراد در طول زندگی خود تجربه می‌کنند. کشش‌ها و فشارها اغلب ناشی از انقباض یا انبساط رباط‌ها است که اغلب به دلیل جابجایی اجسام بیش از حد سنگین رخ می‌دهد.
تمرین فرم مناسب در طول تمرینات بلند کردن اشیا، منجر به دریافت نتایج بهتر و حمل بار آسان و جلوگیری از آسیب دیدگی شده و اجازه می‌دهد عضلات شما به سختی کار کنند تا قدرت کلی خود را افزایش دهند.
ما یک لیست از نکات و ترفندها را در اختیار شما قرار داده‌ایم تا به هنگام بلند کردن اجسام سنگین در نظر داشته باشید:

چه نکاتی را در هنگام بلند کردن اجسام سنگین باید رعایت کنیم

1) قبل از بلند کردن اجسام سنگین، اطمینان حاصل کنید که یک تکیه گاه وسیع برای آن ایجاد کنید. همیشه اطمینان حاصل کنید که پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید، به طوریکه یک پایتان کمی جلوتر از دیگری باشد. این باعث می‌شود یک تعادل خوب و مناسب در حین بلند کردن اجسام سنگین داشته باشید. ما این حالت را موضع کاراته می‌نامیم.
2) هنگامی که شما آمادگی بلند کردن جسم سنگین را داشته باشید، تا جایی که می‌توانید نزدیک به جسم مورد نظر قرار بگیرید، زانوی خود را با عقب بردن باسن خود خم کنید. اگر جسم بسیار سنگین باشد، ممکن است بخواهید یک زانو را بر روی زمین قرار دهید و زانوی دیگر را که در جلوی شما قرار دارد، در زاویه راست قرار دهید.
3) همانطور که جسم مورد نظر را به سمت بالا می‌کشید، اطمینان حاصل کنید که وضعیت مناسب خود را حفظ کنید. این کار را با نگاه مستقیم به سمت جلو انجام دهید و قفسه سینه خود را رو به جلو نگه دارید و شانه‌های خود را به عقب ببرید. داشتن وضعیت نامناسب می‌تواند نه تنها باعث ایجاد کمردرد، بلکه میگرن، سطوح انرژی پایین و حتی مشکلات قلبی شود. این فرم به شما کمک می‌کند تا کمر خود را صاف نگه دارید و در عین حال یک قوس در پشت خود ایجاد کنید. اگر اعتقاد دارید که وضعیت بدنتان نامناسب است، سعی کنید هر روز برای کمک به شانه‌ها، کمر و ماهیچه‌های شکم خود از یک کمربند استفاده کنید.
4) به آرامی با صاف کردن باسن و زانو (به عقب)، جسم مورد نظر را بلند کنید. پاهای خود را باز کنید و یک نفس عمیق بکشید. بدن خود را به هنگام بلند کردن اشیاء خم نکنید و رو به جلو حرکت ندهید.
5) جسم سنگین را تا جایی که امکان دارد، در سطح ناف شکم خود نگه دارید. (در منطقه قدرت) هرگز یک جسم سنگین را بالاتر از شانه‌های خود نبرید و دستان خود را به طرف خارج باز نکنید.
6) از پاهای خود (نه بدن خود) برای تغییر جهت استفاده کنید و گام‌های آرام و کوچک بردارید. از پهلوهای خود برای تغییر مسیر استفاده کنید. در حالی که حرکت می‌کنید، شانه‌های خود را در امتداد پهلوهای خود حفظ کنید.
7) اجسام سنگین را با دقت و به آرامی و فقط با استفاده از زانوها و باسن‌های خود به روی زمین بگذارید.
ترکیب این تکنیک‌ها با استفاده از کمربندهای ویژه برای بلند کردن اجسام سنگین باعث می‌شود که آسان‌ترین و موثرترین روش را برای این کار استفاده کنید. این کمربندهای منحصر به فرد، تکنیک‌های مناسب برای بلند کردن اجسام را تشویق می‌کند و از آسیب‌های ناشی از فرم نامناسب جلوگیری می‌کنند. این کمربند کمر شما را با فشرده نگه داشتن آن در حین بلند کردن اجسام سنگین محافظت می‌کند. این فشرده سازی اجازه می‌دهد تا تعادل بیشتری در شکم و قسمت‌های پایینی کمر خود داشته باشید. این افزایش تعادل به شما اجازه می‌دهد که وزن بیشتری را حمل کنید و از آسیب رساندن به این منطقه از بدن خود جلوگیری کنید. برای حفاظت از بخش‌های پایینی، وسط و بالای کمر خود از این کمربندها استفاده کنید.
همانطور که در مرحله 5 اشاره شد، برای جلوگیری از آسیب، شما همیشه باید اجسام را به کمک منطقه قدرت خود جابجا کنید. منطقه قدرت برای بلند کردن اجسام سنگین در نزدیکی بدن قرار دارد که در بین میانه ران و ارتفاع قفسه سینه قرار دارد. این منطقه برای بلند کردن اجسام ایده آل است، زیرا این جایی است که بازوها و کمر می‌توانند بیشترین مقدار را با حداقل تلاش جابجا کنند. منطقه قدرت، همچنین به عنوان “منطقه راحتی” شناخته می‌شود که میزان دسترسی را کاهش می‌دهد و یک موقعیت خنثی را در حین بلند کردن اجسام سنگین تضمین می‌کند. بلند کردن اشیاء با استفاده از منطقه قدرت خطر آسیب دیدگی را کاهش می‌دهد، در حالی که کارایی شما را بدون ایجاد درد افزایش می‌دهد.