سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توصیه هایی برای جابجایی اثاثیه سنگین در اسباب کشی – بخش دو

 

آیا تا به حال سعی کرده‌اید که یک کاناپه یا یخچال را در زمان اسباب کشی بردارید و یا از پله‌ها پایین ببرید؟ این کار آن قدرها هم آسان نیست و کوچک‌ترین قدم اشتباه می‌تواند منجر به آسیب جدی به شما و یا اسباب و اثاثیه شما شود.اگر قصد دارید حرکت بعدی را برنامه‌ریزی کنید، از این تکنیک‌ها برای ایمن ماندن در روز حرکت و حمل بار آسان استفاده کنید.
در حین اسباب کشی با دقت تجزیه و تحلیل محیط را انجام دهید. در مورد تعداد دقیق پلکان‌ها مطمئن شوید که باید از آنها بالا یا پایین بروید و یا از هر سطح غیر یکنواخت و یا تخته‌های رها شده که ممکن است باعث حادثه شوند یادداشت برداری کنید. اندازه پلکان را اندازه بگیرید، تمام گوشه‌ها و نرده‌ها و سقف راه‌پله‌ها را برای مشخص کردن این که چگونه اسباب و اثاثیه باید جابجا شوند بررسی کنید و اگر آنها باید بلند شده و سپس حمل شوند موارد را چک کنید. برای حمل کیسه‌ها از دستگیره حمل بار استفاده کنید تا بتوانید به راحتی آنها را جابجا کنید.
طول و عرض مبل یا لوازم خود را قبل از شروع به اسباب کشی اندازه‌گیری کنید. به این ترتیب می‌توانید نحوه حمل و نقل را بهتر درک کنید و برای هر پیچ و چرخشی که ممکن است در راه انجام دهید برنامه‌ریزی کنید.
اسباب و اثاثیه خود را بپوشانید. مهم است که به طور مناسب آیتم‌های خود را برای حفاظت از خراش، فرو رفتگی و یا آسیب دیگر به هنگام کشیدن آنها به پایین پله‌ها با پوشش مناسب بپوشانید. پتوها، پوشش‌های ضخیم و پوشش‌های حباب‌دار، مواردی موثر برای محافظت از اثاثیه شما در برابر آسیب، کثیفی و آوار در طول یک اسباب کشی هستند. از قرار دادن پوشش حباب‌دار پلاستیکی و یا پوشش کششی به طور مستقیم بر روی سطح چرم یا چوب خودداری کنید، چون پلاستیک می‌تواند سطوح ظریف را خراب کند.
اگر اسباب و اثاثیه شما از هم جدا شوند، حرکت آنها آسان‌تر و سبک‌تر خواهد شد. قفسه‌های کتاب، مجموعه‌های اتاق‌خواب و میزهای تحریر اغلب می‌توانند از هم جدا شوند و قطعات به طور جداگانه بسته‌بندی شوند.

 

حمل بار آسان

 

اشیاء سنگین را در اسباب کشی روی پله‌ها بکشید و جا به جا کنید

یک سرازیری موقتی به وسیله دو صفحه ایجاد کنید. در حالی که به آرامی وسایل را پایین می‌کشید، می‌توانید به دقت بین آنها قرار بگیرید. یک دوست با پشتیبانی این مورد از طرف دیگر و با هدایت شما کمک خوبی خواهد بود. همچنین می‌توانید از تسمه‌ها برای حرکت دادن آیتم‌های سنگین به پایین پله‌ها استفاده کنید. بیشتر قطعات به راحتی از پله‌ها که به وسیله یک شیب موقتی متشکل از دو صفحه که بر روی پله‌ها قرار می‌گیرند، پایین می‌آیند.
می‌توانید از تسمه و یا چرخ دستی استفاده کنید. ابزار متحرک می‌تواند برای حرکت آیتم‌های سنگین در پله‌ها کمی ساده‌تر و با فشار کمتری بر پشت شما به کار رود. تسمه‌ها را پایین‌تر از مرکز ثقل وسیله مورد نظر قرار دهید، این کار وزن را توزیع کرده و بالا بردن آن را آسان‌تر می‌کند. از آنجا که مجبور نیستید خم شوید، باعث می‌شود بدن شما استرس کمتری داشته باشد و به شما کمک می‌کند به راحتی اشیاء سنگین را جابجا کنید.
چرخ‌های دستی عمودی، دارای دو چرخ هستند که برای حمل وسایل دارای ارتفاع و یا آیتم‌های مبلمان بزرگ مانند کاناپه در اسباب کشی به کار می‌روند. چرخ‌های دستی باید با احتیاط زیاد در پله‌ها و با کمک فرد دیگری منتقل شوند، به خصوص اگر موردی که شما حمل می‌کنید، مانع دید شما می‌شود.
مسیر را روشن نگه دارید. مطمئن شوید که پلکان و ناحیه نزدیک بالای پله‌ها واضح و عاری از هر گونه مانع است. زمانی که قطعه خود را به بالا یا پایین پله‌ها منتقل کردید، باید در یک نقطه امن قرار داده شوند. این کار تضمین می‌کند که دیگر حرکتی نخواهند کرد و باعث بروز حادثه نخواهند شد.

به تنهایی وسایل را جابجا نکنید

در اسباب کشی از افراد دیگر کمک بگیرید. شما هرگز نباید سعی کنید وسائل سنگین و حجیم خود را به ویژه بر روی یک پلکان به تنهایی حرکت دهید. انتقال لوازم خانگی سنگین بر روی پله‌ها مشکل است و مانع از دید کافی شما می‌شوند. چند نفر کمک قوی داشته باشید، یکی برای کمک به شما در تعادل وزن این موارد سنگین و دیگری برای هدایت کردن آنها و مشخص کردن مسیر حرکت.
با افرادی که به کمک شما آمده‌اند، ارتباط برقرار کنید. یک نفر بالای پله‌ها بایستد و یک نفر دیگر در پایین پله‌ها قرار بگیرد تا شما را راهنمایی کنند. مطمئن شوید که دید روشنی از مسیر شما دارند تا آنها بتوانند بهترین راه را برای مانور دادن قطعه به شما پیشنهاد دهند.
به آرامی و با دقت حرکت کنید. پله‌ها دارای سختی اضافی و خطر احتمالی در مقایسه با جابجا کردن آیتم‌های سنگین در سطح مسطح هستند. بهترین راه برای ایمن ماندن در هنگام حمل هر چیزی در یک پلکان، حرکت بسیار آهسته و محتاطانه است. خم کردن یا پایین رفتن یک قدم در یک زمان، اطمینان از این که هر دو پا به طور محکم بر روی یک پلکان قرار گرفته‌اند قبل از حرکت به سمت بعدی لازم خواهد بود.

از افراد حرفه‌ای برای حرکت دادن آیتم‌های سنگین کمک بگیرید

اگر شما مقدار قابل‌توجهی اسباب و وسایل دارید و باید در هنگام اسباب کشی از پله‌های بسیار شیب‌دار برای بالا و پایین آوردن آنها عبور کنید، ممکن است بخواهید از افراد حرفه‌ای برای حرکت دادن وسایل استفاده کنید. با واگذار کردن این وظیفه دشوار به افراد متخصص و آموزش دیده آسودگی خاطر بیشتری خواهید داشت. در هنگام اسباب کشی برای محدود کردن امکان آسیب زدن و آسیب دیدن، روش‌های مناسب را برای منتقل کردن وسایل در حمل آنها را به کار ببرید.